Amalfi, UNESCO dünya mirası listesinde yer alan, Positano, Salerno, Ravello, Praiano, Maiori gibi irili ufaklı köy ve kasabalardan oluşan Amalfi kıyılarına ismini veren şehir. Tarihte kendi başına düklük oluşturacak kadar yükselse de günümüzde çok da büyük olmayan bir sayfiye kasabası görünümünde.
Positano'dan yine Amalfi kıyıları boyunca çalışan SITA otobüslerine atlayıp, Sorrento Positano arasına göre daha da dar, yer yer taşların içinden giden yollardan geçip Amalfi'ye ulaştık.
Amalfi'de otobüsten indiğimizde karşıda gördüğümüz yerleşim yine Positano gibi iki tepe yamacına, taşların üzerine kurulmuş bir yerdi. Positano'ya göre daha büyükçene olan bu şirin kasaba biraz daha geniş ve daha az eğimli bir alana yayılmış. Yine güzel bir sahil ve uçsuz bucaksız deniz Amalfi'nin güzelliğine güzellik katıyordu.
Zaten az sonra Amalfi'nin ara sokaklarını keşfe koyulduğumuzda da göreceğimiz üzere kasabanın içine doğru giden ana caddesinde dolaştınız mı, güzel sahilinde deniz kıyısında yürüdünüz mü, bir de ara sokaklara bir göz attınız mı topu topu birkaç saatte kasabanın hemen hepsini gezmiş oluyorsunuz.
Biz önce ara sokaklara dalıp Amalfi'nin Duomo'sunun (Sant'Andrea Katedrali) bulunduğu meydana doğru yöneldik. Şansımıza da hava güzeldi. Meydanda bulunan gelateriaların birinde oturduk, daha yeni yeni kalabalıklaşan meydana doğru lezzetli dondurmalarımızı yedik.
Etrafta Amerikalı, Avrupalı turistler, yerli halktan insanlar. İlkbaharın daha ilk günleri olmasına rağmen ılıcık bir hava, Güney İtalya'nın güzel bir kasabasında oturmuş dondurmalarımızı yudumlamak yazın kıpırtısını yaşattı bana. Bir yaz günü de buralara gelmek çok keyiflidir diye düşündürdü...
Kalktık sonra Amalfi'nin çarşısını keşfetmeye koyulduk. Minik minik dükkanlar diziliydi çarşı boyunca, kimisinin önünde yerli halktan yaşlılar oturmuş sohbetlerini koyultmuştu. Yine koca koca limonlar, limoncello şişeleri dükkan önlerinde dizilmişti.
Amalfi kıyılarındaki diğer şehirlerindeki gibi burada da seramik sanatı ön plandaydı ve çarşı boyunca bir sürü seramik dükkanı vardı. Amalfi'yi, yöreye özgü zanaatları veya Amalfi'nin tarihini tasvir eden bir sürü çini süslüyordu duvarları.
seramik dükkanı, Amalfi, İtalya
çiniden Amalfi manzarası Amalfi seramikleri
çiniden Amalfi tarihi manzarası
Çamaşırların sarkıtıldığı, yer yer kemerlerle evlerin birbirine bağlandığı şirin çarşının sonuna kadar gittik geldi.
Amalfi çarşısı Amalfi çarşısı
Duomo meydanında gösterişli Katedrale doğru bir göz attık. Duomo'nun dik merdivenlerine doğru yöneldik, tepeye kadar çıktık. Ayin saati olduğu için içeriyi göremedik ancak bulunduğumuz yüksek noktadan meydana, meydandaki insanlara bir göz attık.
çan kulesi, Duomo di Amalfi Duomo di Amalfi, Sant'Andrea Katedrali
Duomo meydanı, Amalfi
Sahile doğru yöneldik. Havanın biraz iyi olmasını fırsat bilmiş aileler, çocuklar plaja yayılmış; bir iki kişi suya bile atlamıştı.
Sahil boyunca giden kaldırımdan yürüdük. Turistler çarşıda dolaşırken çoluğunu çocuğunu almış yerli halk da deniz kıyısına inmiş güzel havanın tadını çıkarıyordu. Biz de yerli halka karıştık, denize nazır oturduk, bu güzel sahil kasabasının tadını çıkarttık...