Napoli seyahatimizde vaktimizin çoğunu Amalfi kıyılarını dolaşmaya ayırmıştık. Ancak buraya kadar gelmişken Napoli deyince ilk akla gelen yer olan Pompei ve Pompei'de bulunmuş birçok mozaik ve freskin sergilendiği Napoli Arkeoloji Müzesi'ni de görmek istiyorduk.
Napoli Arkeoloji Müzesi

Pompei'yi gezmeden, ilk önce Arkeoloji Müzesi'ni gezdik. Müze akşam geç saatlere kadar açık. Girişte herhangi bir sıra bekleme sıkıntısı yaşamadan biletimizi aldık. İçeriye sırt çantası ile girilmesine izin verilmiyor. Ancak flaşsız çekildiği sürece fotoğraf çekmek serbest. Girişteki dolaplara çantamızı bıraktık ve girdik.

Önce en üst kat olan üçüncü kata çıktık. Burada Pompei'de çıkarılmış olan onlarca fresk sergileniyordu. Karşımızda duran duvar resimlerinin iki bin yaşında olması inanılır gibi değildi. Akla gelen hemen her temada duvar resmi resmedilmişti. Renkleri de o kadar eski olmalarına rağmen gayet belirgindi.
Pompei 'de çıkarılan duvar resmi

Ayrıca Pompei'de bulunmuş olan pek çok eser arasında yüzlerinin net görüldüğü tek portre olan fırıncı ve karısı portresi de burada sergileniyor.
Pompei'de bulunmuş bir portre

İkinci kat, kısıtlı zamanda gelindiğinde Pompei eserlerinin özünün görülmek istendiğinde gezilmesi gereken yer. Pompei'den çıkarılmış olan mozaikler burada sergileniyor. Capcanlı duran mozaiklerde yine pek çok tema işlendiği halde benim aklımda kalan özellikle doğa temalı olanlar.
Napoli'deki Arkeoloji Müzesinde bulunan Pompei mozaikleri Napoli'deki Arkeoloji Müzesinde bulunan Pompei mozaikleri

Pompeii müzesinde Gabinetto Segreto bölümü

Ayrıca "Gabinetto Segreto" da ikinci katta. Daha önce sadece özel kişilerin ve randevu ile görebildikleri bu Pompei erotik sanat koleksiyonu şimdi halka açık. Günümüzde bile kült olan pek çok erotik konu o zamanlarda resmedilmiş. Hatta bir nevi nazar boncuğu sayılan erkek organı birçok boyutlardaki heykellerde, birçok şekillerde hatta birçok alette görülebiliyor.
Napoli'deki Arkeoloji Müzesi içindeki Gabinetto Segreto
Gabinetto Segreto bölümü

Müzenin giriş katında ise Roma zamanından heykel koleksiyonunu gezdik. Sezar'ın, Herkül'ün arasında biraz dolaştıktan sonra müzeden ayrıldık.
Napoli'deki Arkeoloji Müzesi içindeki heykeller Napoli'deki Arkeoloji Müzesi içindeki Sezar heykeli

Pompei antik kenti gezimiz

Bir başka sabah Pompei'ye gittik. Arkeoloji Müzesi'nde Pompei'den çıkarılmış o kadar fresk ve mozaik gördükten sonra çok da fazla şey beklemiyorduk ama bu kadar boşaltılmış olacağını da ummuyorduk. Arkeoloji Müzesi'nde onlarcasını gördüğümüz fresklerin burada tek tük ufak kalıntılarını gördük sadece. İtalya'da görmeye alışmış olduğumuz çok iyi durumdaki pek çok tarihi binanın aksine burası bizim alışık olduğumuz halde, gerçek anlamda harabeydi.
Pompei sokakları
Pompei sokakları Pompei sokakları
Girişte biletlerimizi ve haritamızı alıp yine çantamızı girişteki dolaplara bıraktık. Sokakları ve antik evleri ile bize Efes'i hatırlatan antik şehri Vezüv yanardağının eteklerinde gezdik. Antik şehri gezerken ya yanardağ yeniden patlarsa diye de endişelenmedim değil hani...
Pompei müzesi
Pompei sokakları Pompei'de kalmış nadir resimlerden
Tarihi evler, antik sokaklarda gezindik. Vezüv yanardağının yok ettiği bu şehrin sokaklarında yüzyıllar sonra dolaşmak çok etkileyiciydi.

Bizim Pompeii'deki süremiz kısıtlıydı ancak daha geniş bir zamanda uzun uzun, bir rehber eşliğinde bu ilginç yeri gezmek isterdim. Bizim Pompeii'yi ziyaret ettiğimiz zamanlarda, tur ve rehber olayları çok belirsizdi ancak son zamanlarda "Get Your Guide" gibi siteler sayesinde aradığınız turu kolayca buluyor, turla ilgili müşteri yorumlarını da okuyabiliyor ve bütçenize uygun en yüksek puanlı turu rahatça seçebiliyorsunuz. Örnek olarak Pompeii için katılabileceğiniz turlar: