Polonezköy

Polonezköy, meydandan tabiat parkına giden yolun başında

Sıcak bir yaz gününde nereye gitsek de biraz yeşillikler arasında serinlesek arayışımız sonunda yine Polonezköy'e gitmeye karar verdik. Apar topar hazırlanıp kendimizi İstanbul'un dibindeki yeşil vahaya attık.

Polonezköy, tabiat parkına giden yolda
Polonezköy Tabiat Parkı'nda giderkenPolonezköy Tabiat Parkı'nda giderken, köprüye varmadan hemen önce

Bu sefer, daha önce defalarca başına kadar gidip döndüğümüz Polonezköy tabiat parkına gitmeye kararlıydık. Hava o kadar sıcaktı ki ormanın derinliklerine doğru gidip biraz serin hava almak istedik. Düzgün bir yürüyüş yolu ile ulu ağaçlar arasında yürüyüp dereye kadar indik. Derenin üstündeki köprünün yanında oturup biraz soluklandık. Niyetimiz devam etmekti ancak oğlumun bu yaşlarda çıkmış olan bilinmeyenden korku dürtüsü depreşti ve köprünün ilerisine devam etmeyelim diye diretti. Ne dediysek ikna edemedik, mecburen geldiğimiz yoldan geri döndük.

Polonezköy Tabiat Parkı'nın girişinde
Polonezköy Tabiat Parkı'ndaki köprünün üzerindePolonezköy Tabiat Parkı'ndaki köprünün kenarında dinlenirken

Polonezköy'ün içine geri döndüğümüzde karnımız iyice acıkmıştı. Nerede yesek diye biraz düşündükten sonra iyi olduğunu bildiğimizden şaşmayalım dedik ve Polina'ya öğle yemeğimizi yemeye gittik (Polina'da öğle yemeği yazısı için tıklayın) (Daha önce gitmiş olduğumuz Polina'da kahvaltı yazısı için tıklayın).

Polonezköy'deki Polina'nın girişi

Yemek sonrası Polonezköy'ün sokaklarında biraz gezindik. Zaten Polonezköy merkezin tamamı dörtyüz beşyüz metrelik bir yol boyunca kurulmuş. Yol boyunca hemen her yer bir tesis, ya mangal yakılabilecek bir bahçe, ya konaklanabilecek küçük otel veya pansiyon, ya da oturup yemeğini yeyebileceğiniz bir yer. Her mekanın da müşterisi var. Ucuzu pahalısı, ev yemekçisi mangalcısı, geniş alanlısı dar alanlısı hepsi kendine göre bir müşteri bulmuştu...

Polonezköy ana caddedePolonezköy ana cadde meydana doğru yürürken

Polonezköy'de yol boyunca yürürken hep bir huzur kaplar içimi. İstanbul'a bu kadar yakın yeşillikler içinde şirin evli, güzel bahçeli, hoş, turistik bir yerde olmanın mutluluğunu yaşar, olabildiğince kafa dinlemeye çalışırım...

Polonezköy'ün girişindeki yolPolonezköy'ün girişi, meydan

Öyle öyle yürüyüp köy girişindeki Atatürk büstüne kadar vardık. Bu küçük meydandan Cumhuriyet köy yönüne devam ettiğinizde de genelde konaklama otellerinden oluşan bir sürü yer var. Cumhuriyet Köyü'ne doğru ilerlediğinizde ise dere kenarında geniş alanlara yayılmış piknik alanları var. O yol oldukça işlek olduğundan biz yürüyüş yapmak için daha sakin olan Polonezköy içine doğru giden yolu tercih ediyoruz. Yol yaklaşık ikiyüz üçyüz metre devam ettikten sonra ikiye ayrılır. Bir taraf bizim bugün gitmiş olduğumuz Polonezköy tabiat parkına gider. Diğer taraf da Polina ve benzeri tesisleri geçtikten sonra bir iki kilometre daha devam eder ve Piknik Park'ın da içinde bulunduğu Polonezköy Country Club'a kadar devam eder. (Piknik Park yazısı için tıklayın).

Polonezköy Tabiat Parkı / Piknik Park yol ayrımı
Polonezköy haritası

Köy meydanındaki marketten suyumuzu alıp yol boyunca yürümeye başladık. Önce Polonezköy'ün en büyük oteli olan Gülayım otelde duraksadı oğlum. Durmasının sebebi otelin yanındaki kocaman bahçedeki Atatürk heykeliydi. Son günlerde heykellere karşı özel bir ilgimiz var, gittiğimiz yerleri heykelleri ile hatırlıyoruz... Kıpırdamadan duran taştan heykeller bizi biraz korkutsa da yine de ilgimizi çekiyor... Gülayım otel konusunda bir bilgim yok ama bahçesinde oturup bişeyler yiyip içmişliğimiz var. Güzel düzlük bir yer, servisi de gayet başarılıydı.

Polonezköy Gülayım OtelPolonezköy Gülayım Otel'in bahçesindeki Atatürk heykeli

Biraz daha ilerledikten sonra Stella'yı gördük. Stella'ya da bayağı gitmişliğimiz vardır. Stella'nın öyle müdavimleri vardır ki Stella derler başka bir yere gitmeyi düşünmezler bile. Çok geniş, aşağı doğru eğimli bir alanı var. Özellikle hafta sonları fazlasıyla yoğun olabiliyor. (Stella'dan ayrıca bahsedeceğim. Yazı için tıklayın.) Biraz daha devam edip tabiat parkı yol ayırımına geldik. Vakit ilerlemiş, bizler de iyice yorulmuştuk. Polonezköy gezimizi burada noktalayıp bir başka gün tekrar görüşmek üzere evimizin yoluna koyulduk...