Sea Life akvaryumundaki bir köpek balığı, İstanbul
Ne mutlu ki artık bizim de İstanbul'da çocuklarla gezip güzel vakit geçirebileceğimiz akvaryumlarımız var. Minikler ağızları bir karış açılmış çeşit çeşit balıkları izlerken, büyükler de bu renkli dünyanın güzelliği ile büyülenebiliyor. Sanki balıkların yanında yüzüyormuş gibi hissedip, güzel bir gün geçirilebiliyor.

İstanbul Sea Life akvaryum nerede?

Bir bayram günü sabah erkenden oğlum ve bebişimizle ailecek Forum İstanbul AVM'deki Sea Life Akvaryuma gittik. Hemen giriş katındaki akvaryumu bulup giriş için biletlerimizi aldık. Sabah erken ve bayram olmasına rağmen ne kadar çok insanın akvaryuma gelmiş olduğuna şaşırdık...
Sea life'ta tüm alanlar bebek arabası ve engelli ulaşımı için uygun!

Akvaryumların bulunduğu alt katlara doğru yöneldik. Sea Life'ta tüm alanlar engelli ulaşımı için çok iyi dizayn edilmiş, bebek arabası ile hiç zorluk yaşamadık. Tüm akvaryuma hakim loş ışıkta bebişim mışıl mışıl arabasında uyudu, biz de rahat rahat dolaştık...

Yağmur ormanları ile Sea Life turumuza başladık

Okları takip edip önce yağmur ormanları canlandırılması şeklinde bir yerden geçtik. Etrafta akvaryumlarda büyüklü, küçüklü farklı farklı balıklar, yanlarda ejder maketleri... Minik oğlum hepsine bayıldı, hepsi ile tek tek resim çektirmek istedi. Çocuklu ailelerin soluklanabileceği masaların yanında bir dalış kostümü gördük, hemen geçtik poz verdik...

Çeşit çeşit yengeçler, balıklar, deniz kaplumbağaları, zehirli balıklar

Daha sonra üstü açık havuzlar yanından devam ettik. Yengeçler, balıklar, deniz kaplumbağaları çeşit çeşit deniz canlılarını inceledik... Tehlikeli güzellik adı altında sergilenen zehirli balıkların bulunduğu akvaryuma da göz attık. Buradaki balıkların zehirli ama ne kadar güzel olduklarına şaşırdık...
tehlikeli güzellik adı altında sunulan zehirli balıklar, Sea Life Akvaryum İstanbul

Sea Life akvaryumun en can alıcı kısmı: 80 metrelik su altı tüneli!

Gayet eğlenceli gözüken çocuk oyun alanının yanından geçip Sea Life akvaryumun en can alıcı kısmına, 80 metrelik su altı tüneline ulaştık...

Su altı tüneli gerçekten bambaşka bir dünya idi. Yanımızdan kimi tanıdık, kimi çok farklı, çeşit çeşit balıklar geldi geçti. Bazen bir levrek sürüsü, bazen bir vatoz, bazen ise keskin dişli bir köpekbalığı geldi geçti...
Turkuazoo'daki birçok köpek balığından biri, Forum İstanbul
Köpekbalığı ile burun buruna gelmek, onun dişlerini sayabilmek çok ilginçti. Kanatlarını açmış uçuyormuş gibi gözüken; alt yüzeyinde gülen suratlı, üstünde şaşkın bakışlı, uzun kuyruklu vatozlar büyüleyiciydi...
bir köpek balığı ile burun buruna gelmiş ben, Sea Life Akvaryum İstanbul
gülümseyen suratıyla bir vatoz balığı, Sea Life Akvaryumu İstanbul

Kayıp balık Nemo!

Tünelden çıktık, palyaço balıklarının yüzdüğü mercan resifli renkli renkli akvaryum dikkatimizi çekti.
kayıp balık Nemo benzeri renkli palyaço balıklarının yüzdüğü bir mercan resifi, Sea Life Akvaryum İstanbul

Winx kızları su altı gösterisi

Baktık insanlar geniş panorama akvaryumunun bulunduğu bölümde bir şey bekliyor, ne varmış diye bakındık, Winx kızlarının gösterisi varmış. Zaman zaman bunun gibi gösteriler yapılıyormuş Sea Life akvaryumda. Koca panoramik akvaryumdan geçen altın sarısı balık sürüleri en güzel gösteriydi aslında.
sarı sarı balık sürülerinin geçtiği panorama akvaryumu, Sea Life İstanbul

Sea Life akvaryum sinema salonu

Bir bölümde mini bir sinema salonuna rastladık. Köpek balığı, kılıç balığı ve vatozlar gibi ilginç deniz canlıları hakkında bir film gösteriliyordu. Biz gezdiğimiz tema park ve müzelerde bu tarz bilgilendirici sinemalara bayılırız. Sinema koltuklarına oturduk, hem koca akvaryumu gezmekten yorulmuş bacaklarımızı dinlendirdik hem de bilgilendik...

Deniz anaları, yıldızları, atları...

Son olarak tekrar üst kata gidip deniz analarını, deniz yıldızlarını, deniz atlarını ve mercanları inceledik. Vantuzları ile sıkı sıkı akvaryum camlarına yapışmış deniz yıldızlarına şaşırdık, mercanların güzelliklerine hayran kaldık.
vantuzlarıyla cama sıkı sıkı yapışmış bir deniz yıldızı, Sea Life Akvaryum İstanbul

Sea Life Akvaryum mini rehberi:

Sea Life akvaryum saat kaçta açılıp kapanıyor?
Hafta içi, hafta sonu ve tatil günleri: 10:00 - 20:00 (akvaryuma son girişler kapanış saatinden 45 dk önce)

İstanbul Sea Life bilet fiyatları (2017 yılı):
 0 - 3 yaş: ücretsiz
 3 - 14 yaş: 37 TL
 Yetişkin (15+): 48 TL
 2 çocuklu aile paketi: 122 TL
!! Biletleri önceden online aldığınızda bu fiyatlar üzerinden %20 indirimli
!! Sea Life akvaryum ile, yine Forum İstanbul AVM içinde yer alan Legoland'e ortak bilet aldığınızda toplam fiyatlar oldukça düşmekte.

Güncel bilet fiyat bilgileri için tıklayın: Sea Life akvaryum güncel giriş ücreti

Forum İstanbul akvaryuma nasıl gidilir?
Otobüs:
 32 Cevatpaşa - Eminönü
 32 A Cevatpaşa - Beyazıt
 32 M Cevatpaşa - Mecidiyeköy
 32 T Cevatpaşa - Taksim
Metrobüs: Merter durağında inip Atatürk Havaalanı - Aksaray metrosuna bindikten sonra Kocatepe durağında inilir.
Metro: Atatürk Havaalanı - Aksaray metrosu
Marmaray: Yenikapı durağından Atatürk Havaalanı - Aksaray metrosuna transfer yapılır

Sea Life içinde cafe veya yeme içme yeri var mı?
Akvaryum içinde atıştırmalık ve içecek satan büfeler var. Ayrıca Sea Lİfe akvaryumun bulunduğu Forum İstanbul AVM'de birçok seçenek var.

İstanbul Sea Lİfe Adres, telefon numaraları:
Forum İstanbul Bayrampaşa
Tel: 0212 640 27 40, 0212 640 20 15
www.visitsealife.com/istanbul

Sea Life akvaryum İstanbul hakkında bilgi:
- Turkuazoo Akvaryum İstanbul 2009 yılında ziyarete açıldı, 2015 yılında Merlin Entertainment'in dünya çapındaki akvaryum zinciri Sea Life'e satıldı. Dünyanın Disney'den sonra 2. ziyaretçi eğlence işletmecisi olan Merlin Entertainment'ın bünyesinde Dünyadaki diğer Sea Life akvaryumların yanı sıra, Legoland'ler, Madame Tassauds, London Eye vb. bulunmaktadır.
- Akvaryum, 8.000 m2 alanda, 5 milyon litre su ile 10.000'den fazla canlı barındırıyor.
- Sea Life'ta dalış yapıp köpek balıkları ile birlikte yüzülebiliyor.
- Çocuklar için yüz boyama şeklinde faaliyetler yapılmakta.
- Okul tatillerinde denizkızı, peri masalları ve korsanlar gibi su altı gösterileri yapılmakta.
- Saat başı dalgıç gösterileri yapılmakta; belirli saatlerde köpek balıkları ve balıkların dalgıçlar tarafından beslenmesi izlenebilmekte.