Koçak Baklava baklavaları, şöbiyetleri, Gaziantep
Gaziantep'te uçaktan indik, otobüsle şehir merkezine doğru ilerliyorduk. Yol kenarında Şanlıurfa, Adıyaman, Adana levhaları ilişti gözüme. İşte o anda idrak ettim ki şimdiye dek dolaştığımızdan bambaşka bir coğrafyaya geldik...

Gaziantep'te ne yapılır?

Gaziantep'e gitme fikri hep gündemimizde vardı. Yeme içmeye meraklı herkesin bir uğraması gereken yemek başkenti, gidilecekler listemizde hep yer aldı. Ancak son yıllarda yemek kültürünün yanı sıra çarşılarında, hamamlarında, sokaklarında yapılan restorasyon çalışmaları ile gündeme gelmeye başlayıp, çeşit çeşit müzeleri de kendinden bahsettirmeye başladığında hadi biz de gidelim bir görelim bakalım dedik ve üç günlük Gaziantep gezimizi dolu dolu geçirdik.

Gezimizin ilk durağı: Gaziantep Halil Usta

Gaziantep gezisine nereden başlanır, tabii ki meşhur kebaplarıyla donatılmış şöyle mükellef bir sofradan. Otele yerleşir yerleşmez meşhur Halil Usta'ya doğru yola koyulduk. Böylece Gaziantep'in gelişmiş modern yüzünden önce arka sokaklarını da görmüş olduk. Nice meşhur kişinin restoranda yemek yerkenki resimleri ile duvarları donatılmış Halil Usta'da lokum gibi küşnemeleri, çeşit çeşit kebapları götürdük...
Halil Usta'da yemek yerken, Gaziantep

Zeugma Mozaik Müzesi

Zeugma MüzesiHalil Usta'nın hemen yakınında yer alıyor. Zeugma antik kentindeki nice mozaik Birecik barajının suları altında kalmadan kurtarılmış ve bu müzede sergilenmeye başlanmış. Zeugma Müzesi'nin ambiyansı harika. Geniş bir alanda sergilenen mozaikler, çalan müzik, ışıklandırma, yapılan tamamlamalar, hepsi müthişti. Avrupa'da da birçok müze görmüş biri olarak Zeugma Müzesi'nin dünya çapında bir yer olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim...
Zeugma Müzesi, Gaziantep

Gaziantep'te baklava nerede yenir?

Sıra geldi Gaziantep deyince akla gelen ilk lezzet olan baklavasını tatmaya. Zeugma Müzesi sonrası taksiye atladık, Koçak Baklava'ya gidelim dedik. Gaziantep'in sıcak insanlarından olan taksici "çok doğru karar" dedi. Buraya gelenler hep İmam Çağdaş ve Güllüoğlu'na gider ama Koçak da hiç de onlardan aşağıya kalır değildir dedi. Koçak Baklava'da adeta bir mücevher dükkanını andıran ambiyansında baklavalarımızı şöbiyetimizi yedik. Gaziantep'te olduğumuzu bir kez daha idrak ettik...

"Gaziantep'te ne yenir?" yazım

Tarihi Tahmis Kahvesi

Gaziantep'te gezilecek yerler rotamızda sıra, çarşılar, hanlarla dolu tarihi merkezdi. Önce tarihi Tahmis Kahvesi'ne gittik, meşhur menengiç kahvesini denedik. Hani Antep'te birçok yemekte fıstık kullanılıyor ya, kahvesi de eksik kalmamış. Yabani fıstıklardan yapılan menengiç kahvesi, sütlü Türk kahvesi tadındaydı ve gayet lezzetliydi. Karşıda Atatürk'ün Gaziantep'in Bey Mahallesi'ne kayıtlı nüfus cüzdanıyla, görkemli avizeleriyle, bir köşede oturan fötr şapkalı yaşlı müdavimleriyle nice hatıraları hissedebildiğiniz bir yerdi tarihi kahve.
Tahmis Kahve, Gaziantep

Gaziantep'in tarihi çarşıları

Tahmis Kahvesinden çıktıktan sonra, hemen yanındaki Buğday Hanı ve Almacı Pazarı gibi baharat çarşılarını gezmeye koyulduk. Özellikle Almacı Pazarı, Gaziantep'e kadar gelmişken yöresel ürünlerden alışveriş yapayım ya da en azından bir gezineyim diyenler için cennet... Çeşit çeşit salçalar, patlıcan, biber, kabak, bamya kuruları, birçok çeşidi olduğunu fark edince şaşıracağınız Antep fıstıkları, biberler...
Almacı (elmacı) Pazarı, Gaziantep

Bakırcılar Çarşısı

Almacı Pazarı'nın hemen arkasındaki Bakırcılar Çarşısı'na geçtik. Taze restore edilmiş olan çarşı, el sanatlarının yaşatıldığı çok güzel bir mekan haline gelmiş. Çeşit çeşit bakırlar tüm güzellikleri ile minik dükkanları süslemekte, bir taraftan da bakır ustaları ellerinde çekiçler, yeni eserler yapmaya devam ediyorlardı. Kendirci Çarşısı, Külekçi Çarşısı, Hasırcı Çarşısı gibi birçok çarşının (daha doğrusu minik sokağın) birleşiminden oluşan Bakırcılar Çarşısı Gaziantep'e has el emeği göz nuru eserlerin bulunabileceği çok güzel bir mekan.
Bakırcılar Çarşısı, Gaziantep

Zincirli Bedesten

Bakırcılar Çarşısı sonrası, etraftaki restore edilmiş birçok çarşı ve handa dolaştık. Bakırcılar Çarşısı'nın biraz daha süslü ve turistik hali olan Zincirli Bedesten'e gittik, Gümrük Hanı'na da uğradık. Gümrük Hanı'nın ortasındaki kahvede oturup soluklanmak için çok güzel.
Zincirli Bedesten, Gaziantep

Gaziantep Kalesi

Gaziantep'in en merkezinde, ünlü çarşı ve hanlarının olduğu bölgede Gaziantep Kalesi de bulunuyor. Restorasyon yapıldığı için içine girip dolaşamadık ama Gaziantep Kalesi, Gaziantep'in çarşısı sokaklarını dolaşırken sürekli gözümüze ilişti.
Gaziantep Kalesi ve Kır Kahvesi

Kalealtı

Gaziantep kalesi civarındaki Kalealtı sokakları çok renkli. Küçüklü büyüklü dükkanlar, taze hasat sebze, meyve, zeytinini satan satıcılar, turistik eşya dükkanları... Her biri, Gaziantep'in daha bir hissedilebildiği çok güzel bir atmosfer oluşturuyor. O atmosferde çok güzel restore edilmiş olan Kır Kahvesi'ne oturup kaleye karşı bir kahve içmek çok keyifli...
Gaziantep'teki zeytin satıcıları

İmam Çağdaş'ta yemek, Gaziantep gezisinin olmazsa olmazı...

Havanın kararmaya başlamasıyla da Gaziantep'teki ilk günümüzü taçlandıracak mekana, İmam Çağdaş'a doğru yöneldik. Gaziantep'e gidenler bilirler, şehir ziyaret edildiğinde, İmam Çağdaş'ta yemek olmazsa olmazdır. İki katlı mekanda birçok masa olmasına rağmen her daim dopdoluydu. Bir masaya kurulduk, ünlü kebaplarından, lahmacunundan, baklavalarından yedik. O kadar kalabalık olmasına rağmen sıcaklığından bir şey kaybetmeyen personelini de çok takdir ettik. Hatta resim çektiğimi gören mangal başı beni davet etti, şöyle bir ocağın başına geçirdi...
İmam Çağdaş'ta ocak başında, Gaziantep
Bu kadar şeyi Gaziantep tatilimizin ilk günümüze sığdırdık. Daha Antep'i keşfedecek iki günümüz daha vardı. İkinci üçüncü günümüzde, tarihi Gaziantep sokakları, çeşit çeşit müzeler, katmerler, beyranlar ile Gaziantep gezimizi dolu dolu geçirdik...

Gaziantep'te yöresel kahvaltı

Antep'te katmer nerede yenir?

Gaziantep'teki ikinci günümüze katmerci Zekeriya Usta'nın meşhur katmerleriyle başladık. Gaziantep'te nerede katmer yesek dediğimizde sürekli karşımıza çıkan Zekeriya Usta'nın katmerleri gerçekten lezzizdi.

"Beyran"lı kahvaltı mı?

Oğlumuzu kaymaklı katmerle bir güzel doyurduktan sonra biz kahvaltımıza Metanet Lokantası'nın meşhur beyranı ile devam ettik. Tüm gece pişirilmiş kuzu eti, kuzu yağı, pirinç ve et suyuyla yapılan bol sarımsaklı bir beyranlı kahvaltı bizim için çok ilginçti...
Metanet Lokantası'nın meşhur beyranı, Gaziantep

Gaziantep'in tarihi sokakları: Bey Mahallesi

Bu kadar enerji depoladıktan sonra attık kendimizi sokaklara. Önce çok güzel restore edilmiş taş konaklar ve daracık yollardan oluşan Bey Mahallesi'ne gittik. Sanki tarih sayfalarında dolaşıyormuş hissi uyandıran birbirine açılan sokaklarda dolaşmak çok keyifliydi. Bir sokağında Cumhuriyet Bayramı dolayısıyla düzenlenmiş olan resimli heykelli sanat şölenine de rastladık, bayıldık...

Hasan Süzer Etnoğrafya Müzesi ve Oyuncak Müzesi

Bey Mahallesi'ndeki Hasan Süzer Etnoğrafya Müzesi'ni dolaşmak istedik ama dizi çekimi sebebiyle uzun süreliğine kapalı olduğu için giremedik. Biz de hemen yanındaki Oyuncak Müzesi'ne geçtik. Tarihi bir konaktaki yüzyıllık oyuncaklarla dolu müze, bizimle birlikte Gaziantep'i gezen oğlumuz için güzel bir eğlence oldu. Ayrıca Oyuncak Müzesi'nin yanında yine çok güzel restore edilmiş tarihi bir Antep evinde Atatürk Anı Müzesi de bulunuyor. Atatürk'ün nüfusa kayıtlı olduğu Bey Mahallesi'ndeki müze görülmeye değer.

Kendirli Kilisesi

Bey Mahallesi'nden çıkıp bir sonraki hedefimize doğru ilerlerken aniden karşımıza koca tarihi bir kilise çıktı. Kendimi Roma'nın sokaklarında dolaşıyormuşum gibi hissettim bu görüntü karşısında. Umulmadık bir yerde tarihi bir eser çıkabiliyordu Gaziantep'te karşımıza...

Tabii Gaziantep'te kat edilecek daha uzunca bir yol var ama yapılmış olanları da görüp takdir etmek gerek. Gördüğümüz kocaman tarihi yapı, Kendirli Kilisesi adında eski bir Ermeni Kilisesi imiş. Son zamanlarda Belediye burayı alıp kültür merkezi haline getirmiş. Günümüzde günün değişik saatlerinde Gaziantep'in kurtuluşunun anlatıldığı bir belgesel gösteriliyor. Bizler de tarihi ortamdaki geniş perdeye yansıtılarak sunulan belgeseli izlemek üzere oturduk bekledik ama maalesef elektrikler kesildi izleyemedik. Ücretsiz olarak izlenebilen özgün prodüksiyonu biz izleyemedik ama izleyenler çok etkileyici olduğunu anlatıyor.
Kendirli Kilisesi, Gaziantep

Atatürk balkonu

Yolumuza devam ettik, yol üstünde Atatürk'ün Gaziantepliler'e seslendiği tarihi balkonun önünden geçtik. 1933 yılındaki Gaziantep ziyaretinde Atatürk bu balkondan Gaziantepliler'e hitap etmiş ve Gaziantepliler'in Kurtuluş Savaşı'nda ne kadar önemli bir başarı sergilediklerine vurgu yapmış.
Atatürk'ün Gaziantepli'lere seslendiği balkon

Gaziler Caddesi

Gaziantep'teki son günümüzü şehri yaşamaya, yerel yaşantıyı daha bir anlamaya ayırdık. Gaziantep'in büyük alışveriş caddesi Gaziler Caddesi'nde dolaştık. Gaziantep merkez civarındaki cafelerde oturduk, çeşit çeşit müzelere gittik.
Gaziantep'in alışveriş merkezi Gaziler Caddesi
Bey Mahallesi'ndeki tarihi konakların birinin bahçesindeki Papirus Cafe'de oturduk. Kalealtındaki Avrupa Birliği fonları ile restore edilmiş olan Kır Kahvesi'ne gittik, kale manzarasında oturduk, birer kahve içtik.

Gaziantep Kent Müzesi

Gaziantep Belediyesi tarafından kurulmuş olan müze Gaziantep'in tarihini, kültürünü, mutfağını, el sanatlarını keşfedebileceğiniz, kısaca Gaziantep'in dünden bugüne nasıl geldiğini öğrenebileceğiniz kentteki en güzel müzelerden, biz çok başarılı bulduk ve beğendik. Bayazhan'da bulunan müzeye sembolik bir ücretle giriliyor.

Emine Göğüş Mutfak Müzesi

Bizim gibi değişik kültürlerin mutfak kültürlerini ve lezzetlerini keşfetmeye çalışanlar için Gaziantep'e kadar gitmişken Mutfak Müzesi'ni gezmemek olmazdı. Gaziantep yemekleri, içecekleri, yemek kültürü hakkında bir sürü bilgi edindik.

"Gaziantep müzeleri" yazım

Emine Göğüş Mutfak müzesi, Gaziantep

Tarihi Naib Hamamı

Restore edilmiş Naib Hamamı, Gaziantep
Gaziantep merkezde dolaşırken yine yeni restore edilmiş olan tarihi Naib Hamamı'nın yanından da geçtik. Etrafın fotoğraflarını çektiğimizi gören Antep'in temiz kalpli çocukları "Abi bizim de resmimizi çeksenize" dediler, hep beraber fotoğraflar çektirdik. Gaziantep'te dolu dolu üç gün geçirdik. Her geçen gün güzelliklerinin daha çok ortaya çıkarıldığı tarihi, kahraman kenti doya doya yaşadık

Gaziantep'te çocukla güzel vakit geçirecek birçok seçenek var...

Gaziantep'te Türkiye'nin en büyüğü olan Gaziantep Hayvanat Bahçesi bulunuyor. Ayrıca, çocukların açık havada eğlenmeleri için genişçe bir alan ayrılmış olan Masal Park ve hemen yanındaki Planetarium ve Bilim Merkezi özellikle çocuklu Gaziantep ziyaretlerinizi çok renklendirecektir. Bizim minik Masal Park ve Planetaryumda doyasıya eğlendi, bilim merkezindeki nice deneye, konuşan robotlara bayıldı...

Çocukla Gaziantep'te gezilecek yerler yazım.

Masal Park, Gaziantep

Gaziantep'te dolaştığımız mekanların konum bilgisine foursquare listemden ulaşabilirsiniz.