Koçak Baklava baklavaları, şöbiyetleri, Gaziantep
Gaziantep'te uçaktan indik, otobüsle şehir merkezine doğru ilerliyorduk. Yol kenarında Şanlıurfa, Adıyaman, Adana levhaları ilişti gözüme. İşte o anda idrak ettim ki şimdiye dek dolaştığımızdan bambaşka bir coğrafyaya geldik...

Gaziantep'e neden gidilir?

Gaziantep'e gitme fikri hep gündemimizde vardı. Yeme içmeye meraklı herkesin bir uğraması gereken yemek başkenti, gidilecekler listemizde hep yer aldı. Ancak son yıllarda yemek kültürünün yanı sıra çarşılarında, hamamlarında, sokaklarında yapılan restorasyon çalışmaları ile gündeme gelmeye başlayıp, çeşit çeşit müzeleri de kendinden bahsettirmeye başladığında hadi biz de gidelim bir görelim bakalım dedik.

Gezimizin ilk durağı: Gaziantep Halil Usta

Gaziantep gezisine nereden başlanır, tabii ki meşhur kebaplarıyla donatılmış şöyle mükellef bir sofradan. Otele yerleşir yerleşmez meşhur Halil Usta'ya doğru yola koyulduk. Böylece Gaziantep'in gelişmiş modern yüzünden önce arka sokaklarını da görmüş olduk. Nice meşhur kişinin restoranda yemek yerkenki resimleri ile duvarları donatılmış Halil Usta'da lokum gibi küşnemeleri, çeşit çeşit kebapları götürdük...
Halil Usta'da yemek yerken, Gaziantep

Zeugma mozaik müzesinin ambiyansı harika!

Ziyafet sonrası Halil Usta'nın hemen arka tarafındaki Zeugma Müzesi'ne doğru yöneldik. Zeugma antik kentindeki nice mozaik Birecik barajının suları altında kalmadan kurtarılmış ve bu müzede sergilenmeye başlanmış. Zeugma Müzesi'nin ambiyansı harika. Geniş bir alanda sergilenen mozaikler, çalan müzik, ışıklandırma, yapılan tamamlamalar, hepsi müthişti. Avrupa'da da birçok müze görmüş biri olarak Zeugma Müzesi'nin dünya çapında bir yer olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim...
Zeugma Müzesi, Gaziantep

Gaziantep'te baklava nerede yenir?

Sıra geldi Gaziantep deyince akla gelen ilk lezzet olan baklavasını tatmaya. Taksiye atladık, Koçak Baklava'ya gidelim dedik. Gaziantep'in sıcak insanlarından olan taksici "çok doğru karar" dedi. Buraya gelenler hep İmam Çağdaş ve Güllüoğlu'na gider ama Koçak da hiç de onlardan aşağıya kalır değildir dedi. Koçak Baklava'da adeta bir mücevher dükkanını andıran ambiyansında baklavalarımızı şöbiyetimizi yedik. Gaziantep'te olduğumuzu bir kez daha idrak ettik...

Tarihi Tahmis Kahvesi

Bir sonraki rotamız çarşılar, hanlarla dolu tarihi merkezdi. Önce tarihi Tahmis Kahvesi'ne gittik, meşhur menenegiç kahvesini denedik. Hani Antep'te birçok yemekte fıstık kullanılıyor ya, kahvesi de eksik kalmamış. Yabani fıstıklardan yapılan kahve, sütlü Türk kahvesi tadındaydı ve gayet lezzetliydi. Karşıda Atatürk'ün Gaziantep'in Bey Mahallesi'ne kayıtlı nüfus cüzdanıyla, görkemli avizeleriyle, bir köşede oturan fötr şapkalı yaşlı müdavimleriyle nice hatıraları hissedebildiğiniz bir yerdi tarihi kahve.
Tahmis Kahve, Gaziantep

Gaziantep'in tarihi çarşıları

Kahveden çıktık hemen yanındaki Buğday Hanı ve Almacı Pazarı gibi baharat çarşılarını gezmeye koyulduk. Almacı Pazarı'nda birçok yerel lezzetin en hasını bulabildiğiniz bir ortamda; fıstıktan, patlıcan - biber kurusuna, pul biberine, cevizli sucuğuna birçok lezzet satın aldık...
Almacı (elmacı) Pazarı, Gaziantep

Gaziantep Bakırcılar çarşısı: burada el sanatları hala yaşıyor!

Almacı Pazarı'nın hemen arkasındaki Bakırcılar Çarşısı'na geçtik. Taze restore edilmiş olan çarşı, el sanatlarının yaşatıldığı çok güzel bir mekan haline gelmiş. Çeşit çeşit bakırlar tüm güzellikleri ile minik dükkanları süslemekte, bir taraftan da bakır ustaları ellerinde çekiçler, yeni eserler yapmaya devam ediyorlardı. Kendirci Çarşısı, Külekçi Çarşısı, Hasırcı Çarşısı gibi birçok çarşının (daha doğrusu minik sokağın) birleşiminden oluşan Bakırcılar Çarşısı Gaziantep'e has el emeği göz nuru eserlerin bulunabileceği çok güzel bir mekan.
Bakırcılar Çarşısı, Gaziantep

Gaziantep çarşı ve hanları

Bakırcılar Çarşısı sonrası, etraftaki restore edilmiş birçok çarşı ve handa dolaştık. Bakırcılar Çarşısı'nın biraz daha süslü ve turistik hali olan Zincirli Bedesten'e gittik, Gümrük Hanı'na uğradık.
Zincirli Bedesten, Gaziantep

Gaziantep kalesi ve Kalealtı

Restorasyon yapıldığı için giremediğimiz Gaziantep Kalesi'ne gittik. Kalealtındaki dükkanlar ve satıcılar arasında dolaştık.
Gaziantep Kalesi ve Kır Kahvesi
Gaziantep'teki zeytin satıcıları

İmam Çağdaş'ta yemek, Gaziantep gezisinin olmazsa olmazı...

Havanın kararmaya başlamasıyla da ilk günümüzü taçlandıracak mekana, İmam Çağdaş'a doğru yöneldik. Gaziantep'e gidenler bilirler, şehir ziyaret edildiğinde, İmam Çağdaş'ta yemek olmazsa olmazdır. İki katlı mekanda birçok masa olmasına rağmen her daim dopdoluydu. Bir masaya kurulduk, ünlü kebaplarından, lahmacunundan, baklavalarından yedik. O kadar kalabalık olmasına rağmen sıcaklığından bir şey kaybetmeyen personelini de çok takdir ettik. Hatta resim çektiğimi gören mangal başı beni davet etti, şöyle bir ocağın başına geçirdi...
İmam Çağdaş'ta ocak başında, Gaziantep
Bu kadar şeyi Gaziantep tatilimizin ilk günümüze sığdırdık. Daha Antep'i keşfedecek iki günümüz daha vardı. İkinci günümüzü daha çok Gaziantep'i bizimle birlikte sabırla ve sorunsuz gezen oğluma ayırdık. Ve tabii keşfettiğimiz yerlerde onunla birlikte biz de çok eğlendik.

Gaziantep'te yöresel kahvaltı

Antep'te katmer nerede yenir?

Güne katmerci Zekeriya Usta'nın meşhur katmerleriyle başladık.
Katmerci Zekeriya Usta'da katmer yerken, Gaziantep

"Beyran"lı kahvaltı mı?

Oğluşumu kaymaklı katmerle bir güzel doyurduktan sonra biz kahvaltımıza Metanet Lokantası'nın meşhur beyranı ile devam ettik. Tüm gece pişirilmiş kuzu eti, kuzu yağı, pirinç ve et suyuyla yapılan bol sarımsaklı bir beyranlı kahvaltı bizim için çok ilginçti...
Metanet Lokantası'nın meşhur beyranı, Gaziantep

Bey mahallesinin restore edilmiş güzel taş sokakları ve Oyuncak müzesi

Bu kadar enerji depoladıktan sonra attık kendimizi sokaklara. Önce çok güzel restore edilmiş taş konaklar ve daracık yollardan oluşan Bey Mahallesi'ne gittik. Sanki tarih sayfalarında dolaşıyormuş hissi uyandıran birbirine açılan sokaklarda dolaşmak çok keyifliydi.
Bey Mahallesi'nde dolaşırken, Gaziantep
Bir sokağında Cumhuriyet Bayramı dolayısıyla düzenlenmiş olan resimli heykelli sanat şöleni görmek daha da keyifliydi. Bey Mahallesi'ndeki Hasan Süzer Etnoğrafya Müzesi'ni dolaşmak istedik ama dizi çekimi sebebiyle uzun süreliğine kapalı olduğu için giremedik. Biz de hemen yanındaki Oyuncak Müzesi'ne geçtik. Tarihi bir konaktaki yüzyıllık oyuncaklarla dolu müzeyi oğluşumla birlikte gezdik.
Oyuncak Müzesi girişi, Gaziantep
Dikkat! Gaziantep'te umulmadık bir yerde koca bir tarihi yapı çıkabilir karşınıza...
Bey Mahallesi'nden çıkıp bir sonraki hedefimize doğru ilerlerken aniden karşımıza koca tarihi bir kilise çıktı. Kendimi Roma'nın sokaklarında dolaşıyormuşum gibi hissettim bu görüntü karşısında. Umulmadık bir yerde tarihi bir eser çıkabiliyordu karşımıza...

Tabii Gaziantep'te kat edilecek daha uzunca bir yol var ama yapılmış olanları da görüp takdir etmek gerek. Gördüğümüz eser Kendirli Kilisesi adında eski bir Ermeni Kilisesi imiş. Son zamanlarda Belediye burayı alıp kültür merkezi haline getirmiş. Günümüzde günün değişik saatlerinde Gaziantep'in kurtuluşunun anlatıldığı bir belgesel gösteriliyormuş.
Kendirli Kilisesi, Gaziantep
Yolumuza devam ettik, yol üstünde Atatürk'ün Gaziantepli'lere seslendiği balkonun önünden geçtik.
Atatürk'ün Gaziantepli'lere seslendiği balkon

Gaziantep'te çocukla güzel vakit geçirecek birçok seçenek var...

Tramvaya atlayıp Gaziantep'in çocuklar için ayrılmış alanına geçtik. Yok bahsettiğim Türkiye'nin en büyüğü olan Gaziantep'in meşhur Hayvanat Bahçesi değil. Çocuklara açık havada eğlenmeleri için genişçe bir alanda yapılmış olan Masal Park ve hemen yanındaki Planetarium ve Bilim Merkezi.
Masal Park, Gaziantep
Türkiye'nin başka hangi şehrinde özel olmayan, belediyenin desteklediği Planetarium ve bilim merkezi var bilmiyorum ama Gaziantep'te var. Bu alanların hepsinde oğluşum doyasıya eğlendi, bilim merkezindeki nice deneye, konuşan robotlara bayıldı...

Gaziantep yöresel yemek nerede yenir?

Güzel, eğlenceli bir gün sonrası merkeze döndük, Aşina restoranda Gaziantep'in yöresel yemeklerini tattık. Analı kızlıdan, içli köfteye, yuvalamaya, kavurmaya, gavurdağı salatasına güzel bir yemek yedik...
Aşina Restoran'da analı kızlı yemeği, Gaziantep

Gaziantep'te günlük hayat: çarşılar, cafeler

Gaziantep'teki son günümüzü şehri yaşamaya, yerel yaşantıyı daha bir anlamaya ayırdık. Cafelerinde oturduk, müzelerine gittik.
Gaziantep'in alışveriş merkezi Gaziler Caddesi
Bey Mahallesi'ndeki konakların birinin bahçesindeki Papirus Cafe'de oturduk. Kalealtındaki Avrupa Birliği fonları ile restore edilmiş olan Kır Kahvesi'ne gittik, kale manzarasında oturduk, birer kahve içtik.
Restore edilmiş Naib Hamamı, Gaziantep

"Abi bizim de resmimizi çeksenize"

Hemen yanında yine yeni restore edilmiş olan tarihi Naib Hamamı etrafında dolaştık. Abi bizim de resmimizi çeksenize diyen Antep'in temiz kalpli çocukları ile fotoğraflar çektirdik. Kenti her yönüyle çok iyi anlatan Gaziantep Kent Müzesi'ne gittik. Yöresel yemek kültürünün anlatıldığı Emine Göğüş Mutfak Müzesi'ni de es geçmedik... Gaziantep'te dolu dolu üç gün geçirdik. Her geçen gün güzelliklerinin daha çok ortaya çıkarıldığı tarihi, kahraman kenti doya doya yaşadık
Gaziantep çocuklarıyla fotoğraf hatırası
Gaziantep'te dolaştığımız mekanların konum bilgisine foursquare listemden ulaşabilirsiniz.