Bodrum hep çılgın eğlenceleri ile yansıtıldığından özellikle çocuklu tatiller için pek de uygun değilmiş gibi düşünülür. Oysa ki Bodrum Yarımadası, yoğun sezondaki Bodrum merkez ve civarındaki gümbürtüden ibaret değil. Bodrum'un çok güzel koyları ve yer yer rüya gibi bir denizi var...

Bir önceki Bodrum tatilimizde Akyarlar'da kalmıştık. Bodrum'un güney sahillerinin güzel olduğunu duymuştum ama bu kadar güzelini beklemiyordum. Bu sefer Bodrum'un güney sahillerinden devam ettik. Yahşi Yalısı, Bitez ve Yalıçiftlik'te kaldık.
Bodrum merkez gezimiz

Ortakent Yahşi Yalısı

İlk durağımız Bodrum Ortakent Yahşi Yalısı'ydı. Yahşi denizi de tıpkı turkuvaz sularına hayran kaldığımız Akyarlar gibi billur sulu, artı çakıl zemin yerine kum, ince çakıldı. Kaldığımız süre boyunca hiç dalga olmadı. Yalnız suyu Ağustos başı olmasına rağmen hala ilk girince hafiften ısırıyordu.
Bodrum tatilimizde konakladığımız oteller hakkında yazım
Plajı, denizi, akşamları Kargı koyundan Ortakent'in diğer ucuna yürüyüş yaptığımız kafeler ve restoranların dizildiği uzun sahili, diğer yerlere göre nispeten daha sakin haliyle Yahşi'yi çok beğendik.

Bitez

Bitez'e geçtik, birkaç gün kaldık. Bitez denizi Yahşi'ye göre daha ılık, biraz daha yavaş derinleşen, genelde dalgasız ve kum zeminliydi. Tam küçük çocuk annelerinin aradığı cinsten. Ancak aşırı kalabalıktan ve zemininin kumlu olmasından Yahşi'deki gibi billur bir suyu yoktu. Oğluşum yine de sığ denizinde çok eğlendi. Bol bol yüzdü oynadı.

Akşamları Bitez'in up uzun sahilinde dolaşmak keyifliydi. Artık oldukça popüler bir yer olan Bitez sahilinde restoranlar, oteller önünden geçerken hepsinde ayrı bir canlı müzik, ayrı bir eğlence vardı...

Akyarlar, Karaincir Koyu

Zaman zaman Bodrum koylarını gezdik. Havuz gibi denizi olan Karaincir koyuna gittik. Denizine bir kez daha hayran kaldık.
Bodrum Akyarlar Karaincir gezimiz
Akyarlar Xanadu Island otel tatilimiz

Gümüşlük

Gümüşlük'e gittik, sahildeki balıkçılarda yemek yedik, denizden Tavşan Adası'na yürüdük.

Yalıkavak

Yalıkavak'a gittik, kum plajına şöyle bir göz attık. Yalıkavak'ta hem eski çarşısında, hem yeni marinası Palmarina'da dolaştık. Marinadaki çocuk eğlence parkına bayıldık.
Yalıkavak hakkında yazım

Torba

Torba'ya gittik. Sıra sıra butik otellerin dizildiği elit sahilinde dolaştık. Torba'nın hafif dalgalı ama yine de billur gibi denizini de beğendik.
Karadan Bodrum yarımadası turumuz yazım

Yalıçiftlik

Bodrum'daki son durağımız Yalıçiftlik'ti. Oteller bölgesi olarak adlandırılan, bir çam ormanı içinde herbiri ayrı bir koya konumlanmış otellerden Bodrum Park Resort Otel'de kaldık. Çam ormanı içinde bir tepeye kurulmuş olan otelin denizi bir rüya gibiydi. Gizli bir koyda olduğundan daima dalgasız, iri taşlık zeminli olduğundan daima ayna gibi...
Bodrum Park Resort tatilimiz

Yine bir Bodrum tatili sonrası Bodrum'da bir yazlığımız olsa hayali kurmaya başladık. Şöyle begonvillerle süslü minik bir bahçe, karşıda masmavi deniz, mavi pencereli küçük beyaz bir ev! Neden olmasın, belki ileride...