Napoli'ye gitmeden önce şehirle ilgili bir sürü yorum okumuştum. Şehir hakkında görülecek bir şey yoktan tutun da, merkezin dibindeki sokaklar için geceleri pek tekin olmadığına kadar bir sürü olumsuz şey deniliyordu bu yorumlarda. Ancak biz Amalfi kıyılarına kadar gitmişken bir de Napoli'ye kadar gidip ünlü şehri kendi gözlerimizle görmek istedik...
Napoli merkez

Napoli havaalanından şehir merkezine ulaşım

Napoli havaalanından Napoli tren istasyonuna kadar Alibus denilen hava limanı otobüsleri ile geldik. O yolculuk esnasında gördüklerim, okuduğum tüm yorumları doğrularcasınaydı. Boyası dökülmüş apartmanlar, bizde artık büyük şehirlerde görmediğimiz apartman üstü antenler ve balkonlardan sarkan çamaşırlar. Hemen her evin önünde çamaşırlar, çamaşırlar, çamaşırlar, o kadar çoktu ki... Bir tek havalar henüz ısınmadığından balkonlarında oturan atletli erkekler eksikti.
Napoli şehri
Otobandan Napoli apartmanlarının görüntüsü
Merkez istasyonu civarında da manzara farklı değildi. Bir de bu manzaraya sokakları doldurmuş siyahi işportacılar ilave olmuştu.
Napoli istasyonu civarı

Bu izlenimlerle trene atlayıp Amalfi kıyılarına doğru yola koyulduk. Amalfi kıyıları yazım burada.
Napoli tren istasyonu
Ancak buralara kadar gelmişken Napoli'yi biraz daha görmek istediğimizden bir gün Sorrento'dan çok sallantılı bir deniz otobüsü yolculuğu sonrası Napoli Limanı'na ulaştık.
Liman çevresini dolaşırken çok şaşırdım. Daha önceki izlenimlerinden sonra Napoli'de hiç öylesine güzel binalar göreceğimi ummuyordum.
Napoli liman civarı

Napoli gezilecek yerler

Limandan çıktıktan sonra dikkatimizi çeken ilk şey kocaman kaleydi, Castel Nuovo. Kale diğer pek çok bakımsız binaya karşın gayet bakımlı bir şekilde duruyordu karşımızda.
Napoli gezilecek yerler Castel Nuovo
Castel Nuovo

Daha sonra Plebiscito meydanına doğru yöneldik. Yolda Galleria Umberto I'i gördük. Milano'daki Galleria Umberto'nun kopyası olan bina aslından çok daha büyük ve hayret verici güzellikte olmuş.
Napoli'de gezilecek yerler
Galleria Umberto I pasajı çok güzel

Galleria Umberto'nun hemen karşısında ise İtalya'nın en eski ve en büyük opera binası olan Teatro San Carlo vardı.
Ünlü opera binası Real Teatro di San Carlo

Piazza Plebiscito

Bunların hemen yanında ise Napoli'lerin kutlama meydanı olan Piazza Plebiscito vardı.
Napoli'de Piazza Plebiscito
Kraliyet sarayı Palazzo Reale ile Roma'daki Pantheon'un çok daha geniş boyutlardaki kopyası olan San Francesco di Paola kilisesi de aynı meydanı paylaşıyorlar.
Piazza Plebiscito'daki San Francesco di Paola kilisesi

Toledo caddesi

Bu meydanlardan Toledo caddesi boyunca Arkeoloji Müzesi'ne doğru yöneldik. İstiklal caddesinin bir benzeriymiş gibi gözüken cadde yine İstiklal caddesi gibi kalabalık ve caddenin hemen yan caddeleri yine istiklal caddesinin arka sokakları gibi karanlık ve eski püskü görüntüdeydi. Sadece buradaki arka sokaklarda boy boy çamaşırlar vardı ilave olarak.
Napoli'de Toledo caddesinde yürürken Napoli'de Toledo caddesine çıkan sokaklardan biri
Arkeoloji Müzesi'ne ulaştığımızda artık iş çıkış saati de gelmiş caddelerdeki trafik içinden çıkılmaz bir durum almıştı. Hatta yollardaki motosikletlilerin canı sıkıldı ki kaldırımlara çıkıp bizim aramızdan yol almaya başladılar. Trafiği ile, kalabalığı ile, kural tanımaz insanları ile İstanbul'a çok benziyordu Napoli. Napoli Arkeoloji müzesi yazım burada.
Arkeoloji Müzesi'nden sonra Duomo'ya doğru yöneldik. İstanbul ile Napoli'nin bir başka ortak noktası İstanbul'de ne kadar sık cami varsa burada da adım başı kilise vardı. Yol boyunca onlarca kilise yanından geçip Duomo'yu bulduk.
Napoli'deki Duomo gezilecek yerler
Napoli'deki Duomo

Napoli'de en iyi pizza nerede yenir?

Duomo sonrası Napoli'nin bir başka klasiğine gelmişti sıra: ünlü çıtır çıtır pizzaları. Duomo yakınlarındaki ünlü Da Michele pizzacısına gittik. Pizzacıdaki her bir çalışanda ünlü Güney İtalya karakterini gözlemledik. Neşeli, sıcak ve içten... Pizzalar mı, ününü hak eder lezzette...
Napoli'deki ünlü pizzacı Da Michele'de

Napoli'de yapılabilecek aktiviteler

Daha geniş zamanda Napoli'yi ziyaret edenler için Napoli'de yapılabilecek birçok ilginç aktiviteler var. "Get Your Guide" sitesi üzerinden katılabileceğiniz bazı aktiviteler.

Amalfi Kıyıları'nda diğer gezilecek yerler için yazım: