Akyaka, doğanın en güzeline sahip mütevazi bir kasaba. Arkasında yüksek dağlar, kenarında buz gibi sulu azmak, azmak boyunca ulu ağaçlar, ahşap süslü güzel mimari; yani Akyaka'da huzur dolu birçok şey var...

Akyaka da mütevazi, Akyaka'da tatil yapmayı seçen insanlar da. Öyle gösteriş, şaşaa, şan şöhret peşinde olanlar uğramamış buralara. Kendisi ile barışık, doğa aşığı insanlar buraların güzelliğinin tadını çıkartmakta.

Tatil için neden Akyaka?

1. Akyaka'nın huzur dolu doğası

Bizim artık üçüncü Akyaka tatilimiz. Çocuksuz da geldik buraya, cümbür cemaat bebekli çocuklu da. Burayı bu kadar çok tercih etmemizin sebebi öncelikle huzur dolu doğası. Deniz bile ikinci planda kalıyor. Azmak çevresinde yürümek, suyuna ayaklarımızı sokup çıkarmak, gidip gelen tekneleri seyretmek, azmak kenarında bir çay bahçesinde veya balık restoranında sazlıklara karşı oturmak, hepsi benzersiz huzur dolu bir tatili vaat ediyor.

2. Akyaka'nın konumu

Akyaka'yı tercih etmemizin bir diğer sebebi konumu. Dalaman ile Marmaris'in ortasında bulunan Akyaka etrafta gezip dolaşılacak bir sürü yer imkanı sunuyor. Marmaris'in güzel koyları, Köyceğiz, Dalyan, İztuzu plajı ve daha birçokları hepsi araba ile en fazla bir saatlik uzaklıkta...

3. Akyaka'nın kum plajı ve sığ denizi

Akyaka'nın kum plajı, kum zeminli git git derinleşmeyen sığ denizi de özellikle çocuklu olduktan sonra burayı tercih etmemin bir diğer nedeni. Yürüyerek plaja ulaşma kolaylığı, oğlumun deniz derinleşecek mi diye korkmadan doya doya suya girmesi ve bol bol kumda oynaması için çok güzel bir yer. Ancak deniz kum zemininden dolayı suyu zaman zaman bulanıklaşabiliyor ve bazen plajın aşırı yoğunluğundan deniz kıyısı kirlenebiliyor. Biz, Akyaka plajında da denize girdik, billur sulu Gökova'nın Akbük, İncekum gibi plajlarına da gittik.

4. Akyaka'da konaklamak için birçok apart olması

Konaklamak için birçok apartın olması da Akyaka'yı tercih etmemin bir diğer sebebi oldu. Bebekli gidildiğinde ona ev ortamının sağlanabilmesi, çocuklara ev ortamında bir kap yemek yapabilme imkanı, kalabalık gidildiğinde de hiç olmazsa bir öğünün evde geçirilerek bütçenin dengelenebilmesi için apartta konaklamayı tercih ettik. Biz apartta kalmayı tercih ettik ama konforumuzdan da taviz vermek istemedik. Çocuklarla rahat edeceğimiz, içimizin açılacağı ferah ve geniş bir yer aradık.

Akyaka'da çok fazla lüks apart yok. Bir önceki ziyaretimizde Tomsan Okaliptus'un 3+1 apartında kalmış, memnun kalmış bu sefer de kalacaktık ancak boş zamanına rastgelemedik. Uzun uzun araştırdıktan sonra tesadüfen Kerme Ottoman'ın villa apartlarına rastladık ve River villalarında kalarak azmak kıyısında güzel bir tatil geçirdik.

Akyaka her ne kadar diğer tatil beldelerine göre daha sakin bir yer olsa da orasının da belli müşterisi var ve bu müşterilerin taleplerine cevap verebilmek adına son gelişimizden bu yana azmak boyunca bir sürü yeni otel, apart ve rezidans yapıldığını gördük. Mesela Tomsan apartta kalırken balkonunda oturup Gökova'nın güzel denizini seyrettiğimiz manzaranın yok olduğunu gördük. Çünkü apartın önündeki boş araziye bir otel, bir rezidans ve bizim kalmış olduğumuz Kerme Ottoman'ın villaları yapılmış. Araziler kıymetlenince dip dibe bir sürü yer inşaa edilmiş. İyi ki güzel Akyaka mimarisinin korunmasına önem verilmiş ama ferah ferah olan alanlar yavaş yavaş yok olmuş...

5. Akyaka'nın harika mimarisi

Akyaka mimarisi gerçekten bir harika. Nail Çakırhan izinden yapılan ahşap işçiliğinin en güzel örneklerinin görülebileceği cumbalar, tavanlar, panjurlar ile süslü evler bakanın gözünü okşamakta. Bu tarz güzel evler ile dolu sokaklarda yürümek insanın keyfine keyif katmakta...
Bizler Akyaka tatilimizi hep huzur odaklı geçirdik. Citta slow (yavaş şehir) kasabalardan biri olan Akyaka'nın tadını acelesiz, telaşsız daha bir çıkarttık...

Huzur dolu Akyaka tatilimizde neler yaptık, nereleri gezdik? Ayrıntılar devamında: