Akyaka'da harika bir doğa, buz gibi sulu bir azmak ve güzel bir deniz var. Bizler, Akyaka tatilimizi hep huzur odaklı geçirdik. Citta slow (yavaş şehir) kasabalardan biri olan Akyaka'nın tadını acelesiz, telaşsız daha bir çıkarttık. Azmak kenarındaki balık lokantalarında oturduk, Akayaka plajında ve çevresindeki rüya Gökova koylarında denize girdik. Yine Akyaka'da harika bir tatil geçirdik...

Akyaka Plajı

Akyaka'da plaj hemen yürüme mesafesinde. Bol bol çocuklarla denize gittik, kum plajının ve sığ denizinin tadını çıkarttık... Çocuklar denizine bayıldı. Özellikle git git ancak dize gelen denizin hafif dalgalı olduğu günlerde dalgalar üstüne atlamaya doyamadı...

- Akyaka tatili tercih etmemin 5 nedeni

Akyaka Azmak Deresi

Akyaka'nın en büyük güzelliği bize göre Kadın Azmağı diğer adıyla Azmak deresi. Kadın Azmağı birçok yerden yerin altından çıkan kaynak suları ile beslenen, yaklaşık 1.5 km sonra Akyaka plajının kenarına dökülen, yüksek debili, minik bir nehir. Azmağın buz gibi suyu öylesine berrak ki üstten bakıldığında en derin yerinde 6 metreyi bulan kısımlarda bile dibindeki bitkiler rahatlıkla görülebiliyor. Biz kimi azmağın kıyısında, yeşil okaliptüs ağaçları arasında giden yolda yürüyüş yaptık. Kimi on - on beş derece olan buz gibi suyuna ayaklarımızı daldırıp iliklerimize kadar üşüdüğümüzü hissettik.

Azamak kıyısında balık keyfi

Azmak kıyıyında bir balık restoranında yemek yerken, Kordon restoran Akyaka
Azmak kıyısındaki balık lokantalarında oturduk. Azmağın berrak sularını, ördekleri, sazlıkları seyrettik. Dayanamayıp yine ayaklarımızı soktuğumuz suda su yılanlarının dolaştığını hayretle izledik. Bazen azmağın içine atılmış olan masalara oturup çayımızı yudumladık...

Buz gibi sulu Azmak'ta yüzmek

Baktık azmağa girip çıkmak, hatta kendini akıntıya bırakıp ta ilerideki alanlara kadar yüzmek Akyaka'da yapılabilecek en eğlenceli şeylerden. Biz de ha cesaret deyip attık kendimizi buz gibi suya. Girene kadar biraz cesaret istiyor ama bir kere girip o buz gibi suyun güzelliği hissedildiğinde tekrar tekrar girmek istiyor insan...

Azmağa karşı nehir keyfi

Birçok yerde denize karşı şezlonga uzanılıp keyif çatılabilir ama böylesi bir doğa harikası içinde azmağa karşı uzanmak bir başka keyif. Etrafta çiçekler, sazlıklar, azmak boyunca gidip gelen tekneler, teninde azmağın sodalı sularının yarattığı kadifemsi his, kulağında kuş cıvıltıları... İşte huzur budur dedirten bir tecrübe yaşadık...

Akyaka'da Azmak turu

Azmak boyunca gidip gelen teknelerde azmak turu yapmak da çok keyifli. Daha önce büyük oğlum minicikken yapmıştık ilk. Bu sefer minik bebeğimiz ve abisi ile atladık yine bir tekneye. Azmağın akvaryum berraklığındaki sularını, dibindeki insanda hayret uyandıran florayı, azmak kıyısındaki güzel evleri, restoranları izleye izleye keyifli bir yolculuk yaptık. Minik bebeğim de tur boyunca çok eğlendi, bol bol gülücükler dağıttı...

Gökova Körfezi'nde tekne turu

Akyaka'daki bir diğer aktivite tekne turları ile Gökova körfezinin güzel koylarını dolaşmak. Gökova'nın turkuaz sularında, rüya koylarında Sedir Adası'nda yüzme fırsatı veren bu turlar çok popüler. Ancak sabahtan akşama kadar süren bu turlara tam gün ayrılması gerektiğinden bizim tercihimiz olamadı. Buna karşılık biz karadan bu koylardan gidebildiklerimize ulaştık. İncekum ve Akbük koyuna gittik, berrak denizlerine doyamadık...

Çocukla Akyaka sokakları

Onun yerine Akyaka sokaklarında oğlum ve bebeğimle dolaştık tüm parklarını keşfettik. Dinozorlu park, iyi durumdaki limon portakal bahçesi yanındaki park, sahildeki bir elden geçirilse daha bir güzel olacak olan park...

Akyaka Pazarları

Akyaka'nın pazarlarını dolaştık. Cumartesi günü kurulan Gökova pazarı, çarşambaları Akyaka içinde kurulan pazar... Büyükşehirde bulmakta zorlandığımız mis gibi pembe domatesler, taze taze meyve sebzeler aldık.

Gezdik dolaştık, dinlendik hoş vakit geçirdik, yine güzel Akyaka'nın tadı damağımızda kaldı. Bir başka sefer yine yeniden beraber olmak dileği ile dedik...