Türkiye'nin en güzel koyu olarak kabul edilen Kabak Koyu, Fethiye Muğla
Türkiye'nin en güzel koyları sıralandığında hep Fethiye'den bahsedilir. Çünkü Kabak koyu orada, Kelebekler Vadisi orada, Ölüdeniz orada. Biz de yaz başında Fethiye'ye doğru yöneldik, Fethiye koylarında yaza merhaba dedik.

Dalaman Hava alanından Fethiye'ye doğru

Fethiye'de kısa bir tatil yapmak üzere yine Dalaman Havaalanı'na uçtuk, havaalanından arabamızı kiraladık ve Fethiye'nin rüya koylarına doğru yola koyulduk. Göcek tünelini geçtikten sonra Ege'nin turkuvaz koyları karşımıza çıkıverdi, dayanamadık Katrancı Koyu'nun seyir terasında durduk, denizin güzelliğini seyrettik.
Egenin turuaz koylarından Göcek yakınlarındaki Katrancı koyu

Ölüdeniz Belcekız Plajı

Yol boyunca pırıl pırıl bir hava varken Ölüdeniz'e doğru ilerledikçe giderek hava kapadı, Babadağ'ın zirvesine bulutlar çökmüştü. Yine de yamaç paraşütü ile ünlü Babadağ'dan paraşütle atlayanlar vardı. Ölüdeniz ve Belcekız plajı semaları rengarenk paraşütlerle kaplanmıştı.
Belcekız plajı ve arkada Ölüdeniz tabiat parkı, Fethiye

Ölüdeniz'den Kabak Koyu'na doğru

Ölüdeniz'i geçip Kabak koyuna doğru devam ettik. Deniz kıyısının tepesinden giden dar ve virajlı yollar müthiş manzaralar sunuyor yolculara, yine de şoförün manzaraya kapılmayıp gözünü yoldan ayırmamasında fayda var, çünkü yollar biraz zorlu.

Ölüdeniz'in müthiş, turkuaz koyları

Kelebekler Vadisi

Viraj viraj ilerlerken birden derin bir vadide turkuazlığı sözle tarif edilemeyen müthiş bir koy çıkıverdi karşımıza. Taşlar arasında içe doğru giren koy tam bir dünya harikası: Kelebekler Vadisi'ne gelmiştik. Ancak, bulunduğumuz yerden derin vadiye inmek mümkün olmadığından biz bir çeşme başında durup yukarıdan resimlerini çekmekle yetindik.
Kelebekler vadisinin tarif edilemez güzellikteki turkuaz suları ve yüksek dağları
Vadi tepesinden Kelebekler Vadisi manzarası, Fethiye

Faralya, Fethiye

Kelebekler Vadisi'nin tepesindeki yerleşim yeri olan Faralya'da durduk. Denize karşı bir vadi tepesinde bulunan köy, dağ havasında sakin tatil yapmayı tercih edenler için iyi bir destinasyon, köy içinde konaklamak için birkaç pansiyon da var.
Kelebekler Vadisi manzarasının tadını çıkaran keçiler, Faralya Fethiye
Ottoman gözlemede oturduk, otlu peynirli gözlemelerimizi söyledik. İncir ağacından gelen mis gibi incir kokuları eşliğinde gözlemelerimizi yedik, çaylarımızı içtik. Faralya'dan Kelebekler Vadisi'ne inen patika yol yok mu diye sorduk; var olan yolun oldukça zorlu ve taşların arasından tehlikeli olduğunu öğrendik.

Kabak Koyu, Fethiye

Kabak koyuna doğru yolumuza devam ettik ve kısa bir süre sonra koya inen yolun başına geldik.

Kabak Koyu'na nasıl gidilir?

Önceden yapmış olduğumuz araştırmalardan koya inen yolun oldukça kötü olduğunu okumuştuk. Arabamızı yol kenarına bırakıp plaj eşyalarımızı aldık ve yürümeye koyulduk. Baktık belli bir yere kadar toprak yol çok da kötü değilmiş, döndük arabamızı oraya kadar indirdik ve tam da orada aşağıya inen dolmuşlara rastladık ve bindik. Yolun ondan sonraki kısmı gerçekten çok kötüydü, araba ile inmeye çalışmak hiç akıl karı değildi. Dolmuşlar arkalarına ağırlık koyarak inebiliyormuş yokuş ve bozuk yolu. Dolmuşların ilk durağı yukarıdaki yol ağzının biraz ilerisindeymiş. Kabak koyuna iniş kişi başı 5 liraydı.
Kabak koyuna doğru oğlumla yürürken, Fethiye
en güzel koylardan olan Kabak koyunun müthiş manzarası, Fethiye
Kabak koyuna inerken yukarıdan koyun müthiş manzarasını gördüğümde, biz neden daha önce buralara gelmedik ki diye düşündüm. Aslında cevabını biliyordum, ne zaman buraya gelmek üzere buradaki düzgün butik otellere bakınsam, otellere çocuk kabul edilmediği ile karşılaşıyordum. Bahane belliydi, "coğrafya çocuklar için uygun değil". Çok küçük çocuklar için belki ama bizim büyük gibi daha büyükleri için çok da sorun oluşturacak bir coğrafya değildi. Nitekim, plajın hemen yanındaki bungalovlarda kalmak üzere bebekli bir turist aile de iniyordu bizimle birlikte koya.
Kabak koyunun şezlong bulunmayan sakin plajı, Fethiye

Kabak Koyu'nda deniz keyfi

Koya ulaştık ve hemen üstümüzü değiştirip kendimizi denize bıraktık. Bu yıl deniz sezonunu Kabak koyu gibi rüya bir koyda açmak müthişti. Etrafta yüksek dağlar, bakir doğa, bungalovlar, denizde sizinle birlikte yüzen balıklar. Sürekli en iyi koylar arasında adı geçse de ulaşımı zor olduğundan olsa gerek hala bakirliğini korumuştu Kabak koyu...
Kabak koyu plajı ve hafif dalgalı denizi, Fethiye
Deniz keyfi sonrası, plajın hemen arkasındaki tesiste oturduk güzel denize karşı soluklandık, huzur bulduk... Vaktin çok da ilerlemesini istemediğimizden toparlanıp dönüş için hazırlandık. Ancak dolmuşa doğru gittiğimizde bekleyen başka yolcu olmadığından ancak tüm dolmuşun parasını öderseniz götürürüm cevabı ile karşılaştık (40 TL), bize makul gelmedi, başka da kimse gelmeyince güzel koya bakına bakına yavaş yavaş yürümeye koyulduk ve on beş, yirmi dakikalık bir yürüyüş sonrası arabamıza ulaştık.

Ölüdeniz Tabiat Parkı, Fethiye

Sırada Fethiye'nin bir başka efsane koyu vardı: Ölüdeniz. Aynı yoldan geri döndük ve akşam saatlerine doğru Ölüdeniz Tabiat Parkı'na girdik.

Ölüdeniz Tabiat parkı giriş ücreti ne kadar?

Araba girişi 22TL

Ölüdeniz plajının açık deniz tarafı, Fethiye

Ölüdeniz'in suyu göl gibi

Henüz sezon başı, bir de akşam saatine doğru olduğundan denizde hemen hiç kimse kalmamıştı. Deniz ise deniz değil, adeta bir göldü, tamamen dalgasız ve kumluk. Yoğun zamanda dibi kumluk olduğundan deniz suyu bulanabiliyordu ancak böylesi sakin zamanda cam gibiydi. Git git ancak oğlumun beline gelen sığ deniz suyunda oğlum bir güzel eğlendi, denizden çıkmak istemedi.
Ölüdeniz tabiat parkının göl tarafı ve tamamen dalgasız sığ denizi, Fethiye

Fethiye'de nerede konaklanır?

Gün batımına doğru konaklayacağımız Fethiye çıkışında Yanıklar köyünde bulunan Yonca Lodge otele gittik yerleştik. Otel deniz kıyısında, dere kenarında, çok huzurlu bir ortamdaydı. Deniz kıyısındaki restoranına oturup yıldızlar eşliğinde günümüzü bitirdik. (Yonca Lodge butik otel yazısı için tıklayın)

Yanıklar plajındaki otelimizde, Yonca Lodge Fethiye

Yanıklar Plajı, Fethiye

Ertesi gün güzel bir organik kahvaltı sonrası otelimizin ve civarda başka beş yıldızlı otellerin de bulunduğu Yanıklar plajında vakit geçirdik. Burası aynı zamanda Caretta Caretta kaplumbağalarının yumurtalarını bıraktığı bir kumsaldı. Deniz açık deniz olduğundan gün içinde dalgalı, sabah saatlerinde sakindi. Sabah saatlerinde denizin sakin halinde denize girdik, bu sahilin de keyfini çıkardık.

Çalış Plajı, Fethiye

Gün içinde arabaya atlayıp Fethiye merkeze doğru gittik. Fethiye'nin ünlü Çalış plajı, yaz başı olmasına rağmen çoktan dolmuş, tatilciler hafif dalgalı deniz ve kumsalın tadını çıkartıyorlardı.
Çalış plajında kumsalda güneşlenenler ve hafif dalgalı denize girenler, arkada Fethiye merkez

Fethiye merkez

Sahil boyunca Fethiye merkeze doğru gittik. Daha önce Fethiye Ölüdeniz'e birkaç defa gitmiş olduğumuz halde merkezini hep pas geçmiştik. Yine yüksek bir dağ eteğinde bir koya konumlanmış şirin bir turistik merkezmiş Fethiye. Limanı geçip daha önce ününü duyduğumuz Yengeç restoranı bulduk. Denize nazır oturduk, güzel bir masa donatıp iyi ki buralara gelmişiz dedik...
bir dağ eteğindeki koyda kurulu Fethiye merkez