İstanbuldere Alabalık evinin yeşil ile iç içe ortamı, Sapanca
Uzun süredir niyetliyiz, Sapanca İstanbuldere'de kahvaltı yapacağız. Daha önce soğuk bir kış gününde gitmiş, beğenmiştik, bahar aylarındaki güzelliği de kulağımıza çalındıkça merak edip görmek istedik. Havanın pırıl pırıl olduğu bir bahar gününü fırsat bilip rotamızı Sapanca'ya doğru çevirdik...

Otobanın Sapanca gişelerinden çıktıktan sonra hemen ilk sağdan içeriye sapıp Erdemli Köyü'ne doğru yöneldik. Bir önceki gidişimizden oldukça bozuk olduğunu hatırladığımız yol biraz düzeltilmiş ama yer yer çukurlar kalmıştı. Otoban çıkışından yaklaşık on beş dakikalık bir yolculuk sonrası İstanbuldere Alabalık Evi'ne ulaştık. Yol boyunca İstanbuldere isimli birçok tesis var, İstanbuldere Alabalık Evi, İstanbuldere köyünü geçtikten sonra.
İstanbuldere'de dere kenarı masaları, Sapanca

Saat on bir gibi vardığımızda, tesisin koca otoparkının tamamen dolu olmasından içerideki doluluğu tahmin etmek zor değildi. İçeriye girdik ve bulabildiğimiz son boş masaya kurulduk. Uzun bir kışın ardından güneşli ilk Pazar günü gittiğimizden, tesis çok doluydu. Bizimle aynı düşünce ile, herkes güzel havayı gördüğünde doğa ile kucaklaşmak için buraya gelmişti anlaşılan. Ama biz, önceden öyle olacağını tahmin ettiğimizden hiç can sıkmadık, sabırla servisimizi bekleyip ortamın tadını çıkarttık.

İstanbuldere Alabalık Evi'nin ortamı şahane. Çok güzel düzenlenmiş tesiste dere manzaralı, şelale manzaralı birçok masa var. Çocuk parkının hemen yanındaki masalar da çocuklu aileler için biçilmiş kaftan. Yemyeşil ağaçlar, tesis içinde akan sular, yandan şırıl şırıl geçen İstanbuldere deresi, her şey büyük şehrin stresini ve yorgunluğunu atmak için bire bir...
restoranın hemen yanından akan yüksek şelale, İstanbuldere Alabalık Evi Sapanca

Kahvaltımız geldi. Bir termos çay, peynir, zeytin, kaymak, bal, yumurta, börek ve diğerleri; hepsi ev kahvaltısı tadındaydı. Bir de kiremitte yöresel peynir ve sucuk vardı. Sıcacık köy ekmeği ve taze sıkılmış portakal suyu da kahvaltıya keyif katan ayrıntılardı. Kahvaltı genel olarak başarılı ve fazlasıyla doyurucuydu. Kahvaltı sonrası içtiğimiz keyif kahvesinden de ekstra ücret alınmadı.
İstanbuldere'nin serpme kahvaltısı yöresel ürünlerden, Sapanca
Kahvaltı sonrası sıra geldi etrafı keşfedip yediklerimizi eritmeye. Önce miniğimle tesisin hemen yanından akan yüksek şelaleye gittik. Şelale yanında horon tepip oynayanları seyrettik.

Dere yanına gittik, derenin oluşturduğu minik şelaleleri seyrettik.
Büyük oğlumu da alıp tesisin girişindeki basket sahası, mini çocuk bahçesi ve çimenlik top sahası olan alana gittik. Basketler attık, minik gondollara bindik, çok eğlendik...

İstanbuldere'de kahvaltı falan bahane, ortam şahaneydi. Güzel yeşilliğinin tadını çıkartmak için uzun uzun oturduk. İnsanların artık öğle yemeği için gelmeye başladığı saatlerde yavaş yavaş toparlanmaya başladık.

İstanbuldere Alabalık Evi'nde kahvaltı haricinde kiremitte alabalık, peynir, sucuk, mantar, diğer yemekler, mezeler ve tatlılar var. Restoran şeklinde çalıştığından mangal yapılan bir ortam değil. Bir başka sefer de bir öğleden sonra gelip şelaleye karşı oturup bir şeyler yiyip içmek çok keyifli olur diye düşündük.

Güzel bir gün geçirmiş olmanın memnuniyeti ile yine bol bol oksijen depolamış olarak İstanbul'a doğru yola koyulduk. Kulağımızda şelalenin şırıltısı, belleğimizde ortamın yeşilliği kalarak...

İstanbuldere Alabalık Evi mini rehberi:

Kahvaltı fiyatı (2015 yılı): 35TL
Ulaşım bilgileri: İstanbuldere Alabalık Evi, otoban Sapanca gişelerinden 7 km ileride. Otobandan çıktıktan sonra Adapazarı yönüne döndükten sonra ilk sağa sapıldığında yol sizi Erdemli Köyü (İstanbuldere) ve köyü geçtikten sonra İstanbuldere Alabalık Evi'ne ulaştıracaktır.