Kadıköy'e giden bir vapur

Güneşli bir haftasonu oğlumu tramvaydı, metroydu, vapurdu tanıtalım dedik. Vesile ile İstanbul'un tarihi yarımadasını gezelim şöyle bir Sultanahmet, kapalı çarşı yapalım, kendi şehrimizde turist olmak nasılmış bir hatırlayalım dedik.

Eminönü'deki Yeni Cami

Kadıköy'de vapura bindik ve hafifçe serin esen bir rüzgarda martılar ve dalgalar eşliğinde Kız Kulesi'ni, Topkapı Sarayı'nı, Galata Kulesi'ni, Galata Köprüsü'nü seyrede seyrede ulaştık Eminönü'ne.

İstanbul boğazında Kız Kulesi manzarasıTopkapı Sarayı önünden geçen bir arabalı vapur
Karaköy ve Galata Kulesi manzarasıEminönü'yü Karaköy'e bağlayan Galata Köprüsü

Sulatanahmet Meydanı

İnince biraz Sirkeci sahilinde dolaştıktan sonra oğluşumu ilk defa tramvaya bindirip Sultanahmet'e çıktık. Dikilitaşların bulunduğu Hipodrom meydanında dolaştık. Meydan tam küçük çocukların koşuşturabileceği bir yer. Güvercinleri kovaladık, dikilitaşları inceledik, bir güzel eğlendik.

Sultanahmet Meydanı'ndaki dikilitaşlar

Kapalıçarşı

Oradan Çemberlitaş'a doğru yürüyüp Kapalıçarşı'ya gittik. Turistler gibi çarşının büyülü sokaklarına bakına bakına ilerledik.

Mısır Çarşısı

Kapalıçarşı'dan çıkıp Mahmutpaşa'ya oradan da Mısır çarşısına geçtik. Baharatıydı, lokumuydu, çereziydi, hediyelikleriydi Mısır çarşısındaki rengarenk ortam aslında Kapalı çarşıya göre daha bir hoşuma gider her zaman... O kokular, renk cümbüşü hele de aceleniz yoksa alır insanı bambaşka diyarlara götürüverir...

Mısır Çarşısında'ki dükkanlar

Eminönü'nde nerede yemek yesek?

Eminönü'ne kadar gelmişken turistik turumuzu Hamdi Restaurant'ta tamamlayalım dedik. Hamdi Restoran'ın manzarası şahane. Galata köprüsünden Galata kulesine, Boğaz köprüsüne kadar nefis bir Haliç ve Boğaz manzarası. Mekana gelen müdavimleri olduğu garsonların bu daha ilk gelişiniz mi diye sormasından anlaşılıyor. Müdavimlerin yanı sıra müşteriler genelde yabancı turistlerden oluşuyor. Servis gayet iyi, yemekler ise biraz turistik gibi geldi bana. Kebapları fena değil. Tatlı olarak katmeri tavsiye ettiler, daha önce denememiştik, gayet başarılıydı. Eminönü'ne geldikçe güzel manzarada düzgün bir yerde yemek yemek için bizim tercih ettiğimiz bir yerdir Hamdi Restoran.

Eminönü'deki Hamdi Restoran'ın penceresinden Galata Köprüsü

İstanbul gece de güzel

Karnımızı iyice doyurduğumuzda vakit epey bir ilerlemişti. Hızla iskeleye yürüyüp Kadıköy vapuruna yetiştik. Üç katlı yeni vapurlardan biriydi vapurumuz. Püfür püfür rüzgarda bir de güzel İstanbul'umuzu gece seyretmenin keyfiyle ulaştık karşıya...

Gece Galata Kulesi ve Karaköy manzarasıGece Topkapı Sarayı ve Sultanahmet manzarası