Emirgan sahilinde motor, köprü ve balık tutanlar manzarası

Çok sıcak bir Temmuz gününde ne yapsak diye düşünürken şöyle bir boğaza doğru mu gitsek dedik. Oğluşum öğle uykusunu da çektikten sonra akşam üstü hafif serinleyince düştük yola. Keyfimiz yerinde yeni keşifler için hazırdık... Baktık Anadolu Hisarı'ndan Emirgana sefer var, hem de sadece on dakika sürüyor. Bizim gibi ilk defa oğluşla boğaz sefası yapanlar için biçilmiş kaftan...

Anadolu Hisarı'nda iskeleye gittik ve vapurumuzu beklemeye koyulduk. Yanımıza vapurdaki martılara atmak için ekmek almıştım. Ama iskelede o kadar çok güvercin vardı ki oğlum martılar yerine güvercinleri bir güzel besledi ve doyasıya eğlendi...

Kuştur kedidir öylesine dalmışız ki vapur daha doğrusu motor gelmiş kalkmak üzere son anda yetiştik. Şöyle dışarıya manzaralı bir yere kurulduk. Püfür püfür esen rüzgarda kıyıdaki yalıları, denizdeki dalgaları seyrede seyrede ilerledik.

Boğaz köprüsünün altından geçtik. Çocukluğumdan kalan alışkanlıkla köprünün altından geçerken dileğimi tuttum:).

Vapurun arkasına gidip dalgalanan bayrağı, köprüyü, boğazı seyrettik...

Tekneden Fatih köprüsü ve Rumeli Kalesi manzarası

Vapur Kanlıca'da durdu.

Kanlıca sahili

Son yolcular da bindi ve doğrudan karşıya Emirgan iskelesine geçtik.

Emirgan sahili

Vapurdan indik Emirgan'da dolaşmaya başladık. Emirgan zaten bambaşka güzellik. Hele böylesine güzel bir yaz akşam üstünde. Sahildeki balıkçıları ve minik balıkları izledik biraz. Sonra çay bahçeleri arasında dolaştık.

Ama bizim asıl istikametimiz belliydi: Emirgan korusu. Biraz yokuşlu bir yoldan çıktık koruya. Ağaçlık ve çimenliğe ulaştığımızda saldık kuzuyu çayıra. Bizimki yukarı aşağı koşuştururken park gördü. Haydi parka... Parktı toptu derken son vapur saati yaklaştı. Hızlı hızlı iskeleye döndük. Vapurumuza yetiştik.

Kısacık bir zamanda ne güzel şeyler yapmış olmanın mutluluğu geçtik karşıya. Güzel anlar hatıralar, akılda kalan bunlar...